Būsimųjų pirmokų tėvelių susirinkimas


Tikėkite savo vaiku ir mylėkite jį tokį, koks yra, o ne tokį, koks jums patiktų.

2022 m. balandžio 26–27 d. 16.45 val. aktų salėje vyko būsimųjų pirmokų tėvelių susirinkimai. ,,Mokymosi pradžia – didelių pasikeitimų metas ir sunkus išbandymas pačiam vaikui ir visai šeimai, todėl pasirenkite ir sėkmėms, ir nesėkmėms”. Šiais  žodžiais susirinkimą pradėjo direktorė Ieva Dirsienė. Sėkminga pirmoko adaptacija mokykloje didele dalimi priklauso nuo to, kaip vaikas paruošiamas ir nuteikiamas šeimoje. Būtina kalbėtis su vaiku apie tai, kas jo laukia. Susirinkimo pranešėjai: Panevėžio Žemynos progimnazijos pradinių klasių mokytojos Palmyra Šimaitienė, Edita Račienė ,,Vaiko pasirengimas mokyklai”, PPT psichologė Diana Kudžmienė  ,,Pirmieji iššūkiai mokykloje”, VSB specialistė Sandra Lukoševičienė ,,Pirmoko kuprinė”.

LABAI SVARBU, kad pirmokas turėtų teigiamą nuostatą mokyklos, mokytojų, mokymosi atžvilgiu. Todėl:

  • niekada negąsdinkite vaiko mokykla, mokytojais;
  • pagarbiai kalbėkite apie mokytojus, mokymą, mokyklą, o jei kas nepatinka ar kelia abejonių, aptarkite tą suaugusių tarpe, vaikui negirdint;
  • stenkitės, kad mokslo metų pradžia taptų maloniu įvykiu vaikui ir visai šeimai;
  • stenkitės, jog vaikas suvoktų mokymąsi ne tik kaip pareigą, bet ir kaip sau naudingą veiklą.

SVARBU:

  • dienos režimą pritaikyti naujiems vaiko poreikiams, atsižvelgiant į naujų pareigų atsiradimą;
  • rekomenduojama neišleisti vaiko į mokyklą alkano (jei neturi apetito, lai suvalgo nedaug, bet sveiko maisto);
  • paklausti, kas buvo gera mokykloje, kaip jautėsi;
  • nesėdėti šalia, kai ruošia pamokas, jei vaikas sugeba užduotis atlikti pats – netapkite prižiūrėtojais, tikrintojais;
  • mokyti vaikus elgtis mandagiai ir namuose;
  • mokyti vaiką būti aktyviu šeimos nariu, supažindinti su šeimos taisyklėmis, įtraukti į jų kūrimą;
  • mylėti ir priimti vaiką tokį, koks jis yra – su jo gebėjimais, temperamentu, charakteriu; nelyginti jo su kitais;
  • sakyti mažiau pastabų, daugiau paaiškinti;
  • jokiu būdu nebausti vaiko už prastus įvertinimus; geriau išsiaiškinti jų priežastis ir vertinti vaiko pastangas, atliktą darbą.

NEVERTĖTŲ STEBĖTIS:

  • jei dėl pasikeitusio krūvio, naujų pareigų, laikinai pasikeis vaiko elgesys;
  • jei dažniau, nei anksčiau, vaikas patirs nuotaikos pokyčių;
  • jei iš pradžių vaikas bus labiau įsitempęs, nerimastingas;
  • jei dažniau, nei paprastai, kils pykčio protrūkių;
  • jei vaikas bandys „kapituliuoti“, sakys, jog jam niekas neišeina;
  • jeigu prašys nuolaidų, derėsis dėl „lengvatų“;
  • geriausia pagalba vaikui adaptavimosi prie mokyklos laikotarpiu – supratimas, jog vaikui sunku, rami reakcija į vaiko elgesio ir nuotaikos pasikeitimus bei padrąsinimas, jog su sunkumais susitvarkys.

VERTĖTŲ SUNERIMTI JEI:

  • jei elgesio pokyčiai bei prasta nuotaika tęsis per ilgai (ilgiau nei tris mėnesius, individualiais atvejais ir iki šešių mėnesių);
  • jei vaikas nuolat abejos savo gebėjimais, jausis menkas ir nevertingas;
  • jeigu vaikas taps labai bailus, nepasitikės savimi, neryžtingas;
  • jeigu vaikas nuolat bus liūdnas ar atrodys prislėgtas;
  • jei vaikas nuolat skųsis nuovargiu, galvos skausmais ar kitais sveikatos sutrikimais.